Ultima ora

Viata lumii

Stiri

Evenimente

Cauta in revista

Program Un-education. Reflecții despre viitorul educației artistice, SubRahova, 27-30 martie 2012




(scroll down for English version)


Va invitam la seria de ateliere, prezentari si conferinte din cadrul proiectului UN-EDUCATION. Reflectii despre viitorul educatiei artistice care va avea loc in perioada 27-30 martie 2012 la subRahova, str. Sergent Nutu Ion nr. 2, Bucuresti.

UN-EDUCATION este o cercetare teoretica si practica a modelelor posibile si problemelor actuale specifice studiilor superioare in arta. Proiectul este o reactie la lipsa de dezbateri, atat in discursul public cat si in contextul academic, legate de provocarile sociale si profesionale pe care le presupun noile reglementari europene. Toate universitatile romanesti au fost evaluate si re-clasificate de catre Asociatia Universitatilor Europene, ceea ce a dus la o declasare a tuturor universitatilor de educatie artistica. In perioada postcomunista, profesiile artistice si-au pierdut treptat importanta ca pozitie sociala relevanta, iar declasarea nu face decat sa accentueze aceasta tendinta. Standardele uniforme impuse tuturor universitatilor, indiferent de profilul si nevoile fiecareia, genereaza un dezechilibru al oportunitatilor de dezvoltare.
Pe de alta parte, educatia artistica reprezinta un caz specific, unde nu se pot aplica reguli rigide, unde metodele inovatoare si experimentale de predare si invatare pot fi testate spre beneficiul intregului sistem educational. De asemenea, aceste probleme si preocupari au fost in mare masura transferate de la universitate catre institutii de arta si initiative informale, intr-un proces care si-a capatat in artele contemporane chiar numele deturnura educationala.
Proiectul reuneste mai multi teoreticieni si artisti care au predat, au scris sau au ridicat problema educatiei artistice in proiectele lor, oferind astfel publicului mai multe perspective pornind de la care ne putem imagina un viitor al educatiei artistice intr-o situatie specifica, fara a ignora un context mai larg.
Participanti: AAA+, Kristina Ask, Michael Baers, Pavel Braila, Alexandra Croitoru, E-cart.ro, Catalin Gheorghe & Cristian Nae, Bogdan Ghiu, h.arta, Mihaela Michailov, Irit Rogoff, Attila Tordai-S.


Program UN-EDUCATION
(scroll down for English version)

Marți, 27 martie:

12:00-17:00 – CÂND SENSURILE CUVINTELOR ÎNCEP SĂ SE SCHIMBE. Atelier cu h.arta
Atelierul va porni de la discuţii privind situaţia actuală a învăţământului de artă cu toate contradicţiile lui, precum procesul de comodificare a educaţiei şi faptul că acest proces vine peste stratul unei educaţii artistice în mare parte anacronice, bazate pe principiile artei autonome, separate de societate; va porni de la potenţialul emancipator care există în educaţia artistică ca un mod de educaţie care este mai larg, mai interdisciplinar, mai puţin cuantificabil şi mai flexibil, dar şi de la pericolul „creativităţii” şi „flexibilităţii” ca mantre neoliberale. Va porni şi de la motivaţiile pentru care am ales să devenim artişti/ste, de la aşteptările pe care le avem de la sistemul de educaţie artistică, de la poveşti personale despre incertitudine şi precaritate, de la speculaţii despre viitor. Folosind aceste discuţii, cât şi obiecte concrete vom compune, descrie, inventaria şi fotografia grupuri de obiecte, „naturi statice” cu sensuri în mişcare prin care vom încerca să reflectăm asupra contradicţiilor şi potenţialului educaţiei artistice, asupra rolului artistului/ artistei în societate.

18:00-19:00 – ART TO BE RE-CONFIRMED. Prezentare de Angelica Iacob (E-cart.ro)
“Întrebarea Ce perspective aveţi după absolvire? a determinat studenţii să opteze pentru variante precum carieră în domeniu (aproape 20%), publicitate, grafică, continuarea studiilor, formarea unui grup artistic, afacere proprie, învăţământ şi înscrierea în Uniunea Artiştilor Plastici. Un număr destul de mare de studenţi au preferat să dea răspunsuri precum nu ştiu (15%), perspective puţine sau nici una.” (2006)
Art t.b.c. (to be confirmed) a fost un proiect realizat de Asociația E-cart.ro pe baza unui chestionar aplicat în anul universitar 2005-2006 studenților de la Universitățile de Artă din Bucureşti şi Timişoara. Cât de mult s-au schimbat învățământul artistic sau aşteptările şi prioritățile studenților între timp?

19:00-20:00 – EDUCRAŢIA. Prezentare şi proiecție de Carla Albert & Dan Angelescu (AAA+)
EDUCRAȚIA este o platformă de cercetare asupra sistemului educațional artistic, privit îndeosebi din perspectiva studenților, printre care se numară şi inițiatorii proiectului. Rolul Educrației este să cartografieze o stare de fapt, punând în lumină chestiunea responsabilizării, în contextul mişcărilor sociale recente. Astfel, proiectul în derulare doreşte susținerea inițiativelor din domeniu, încurajând o implicare mai puternică a tuturor celor vizați de acest sistem în stabilirea politicilor educaționale şi culturale. De asemenea, urmăreşte să identifice atât puncte nevralgice, cât şi potențiale soluții prin intermediul unui cadru de întalnire şi dialog.
Educrația va prezenta un documentar filmat în vara anului 2011, alcătuit dintr-o serie de interviuri cu studenți, absolvenți şi profesori pe tema sistemului edu- cațional artistic, cât şi un "oracol" menit să reunească cât mai multe opinii privind sistemul de învățământ şi scena de artă.

20:00-21:00 – CUM SE POATE PREDA/ ÎNVĂȚA PERFORMANCE-UL? Prezentare de Pavel Brăila
“Fascinant despre Pavel Brăila este faptul că estetica sa este întotdeauna politizată; că prin corpul lui vorbeşte de la mijlocul anilor nouăzeci până în prezent; că arta sa are o modestie care o face accesibilă tuturor. Pavel este un inginer al poeziei politice. Şi nu e de mirare, de vreme ce el este un explorator autodidact al potențialităților artistice. Pavel va rămâne întotdeauna un artist de performance, indiferent de mijloacele de expresie pe care le va alege.” (Vlad Morariu)
După ce a lucrat constant cu performance-ul în parcursul său artistic, Pavel Brăila predă în prezent o istorie a acestei discipline pentru studenți din Chişinău, Moldova. El va vorbi despre (im)posibilitățile de a transfera o cunoaştere care nu este doar practică dar şi profund personală, intimă, efemeră şi contextuală.

Miercuri, 28 martie:

12:00-17:00 – CÂND SENSURILE CUVINTELOR ÎNCEP SĂ SE SCHIMBE. Atelier cu h.arta

18:00-19:00 – EDUCAȚIA ARTISTICĂ: MAI MULTE INSTITUȚII SAU MAI MULTE PROIECTE/ LUCRĂRI ARTISTICE? Prezentare de Attila Tordai-S.
Educația și pedagogia încă au probleme în a fi recunoscute ca științe, ori științe "puternice".  Rezultatele și efectele în științele educaționale nu pot fi măsurate cu aceeași precizie ca la științele naturii. Dincolo de acest handicap general, educația artistică se confruntă și cu alte probleme: intuiția, inovația ori  creativitatea  nu pot deveni material didactic. Ce e de făcut astfel încât creativitatea artistică să fie transmisă de la o generație la alta? Sau se va pierde arta fără instituții educaționale?

19:00-20:00 – ÎNVĂȚÂND DIN VIITOR. Conferință de Irit Rogoff
Prezentarea se concentrează pe centralitatea mișcărilor autodidacte în cadrul mișcărilor globale de rezistență. Continuând discuția despre „schimbările educaționale din artă”, unul din argumentele prezentării este că tocmai lumea artistică a negociat livrarea de idei de la universitate către mișcările de protest, prin introducerea diverselor platforme originale pentru diseminarea ideilor și găzduirea forumurilor de auto-educare în cadrul spațiilor pentru cultură și artă contemporană.

Joi, 29 martie:

12:00-17:00 – DEZLĂNȚUIND BLESTEMUL: REPREZENTAREA ÎN IMPERIUL ECONOMIEI NATURALE. Atelier cu Kristina Ask
Ne vom pregăti pentru viitorul apropiat, descoperind moduri de schimbare și organizându-ne pentru post-capitalism. Vom proiecta provocările, consecințele și potențialul producției de artă în imperiul economiei naturale (economia de schimb). Vom merge în această călătorie fără bagaje, iar punctul de plecare este imaterial: performance-ul și la parole sunt principalele noastre monede de schimb,  capacitatea de a performa și de a vorbi. Harta pe care o vom produce va indica un centru și o periferie între care vom naviga.

18:00-18:45 – Medierea critică: o politică pentru o educaţie angajată prin intermediul artei contemporane. CERCETAREA CURATORIALĂ ÎN ARTA CU CARACTER JURNALISTIC. Prezentare de Cătălin Gheorghe
Din 2007, Cătălin Gheorghe este implicat în elaborarea unor politici de mediere, în calitate de coordonator al Vector – studio de practici și dezbateri artistice, o platformă educațională de cercetare, producție și mediere coordonată de Asociația Vector, în colaborare cu Centrul de Cercetare al Facultății de Arte Vizuale și Design din Iași. Una din principalele preocupări ale studioului este aceea de a opera cu ideea de „artă ca jurnalism experimental”. Funcționând la granița dintre mediul academic și sfera publică, studioul este un instrument de cercetare a poeticilor vieții sociale.

18:45-19:30 – Medierea critică: o politică pentru o educaţie angajată prin intermediul artei contemporane. CUM SĂ CONSTITUI (NOI) PUBLICURI DE ARTĂ: ARTA CONTEMPORANĂ CA INSTRUMENT DE PUTERE. Prezentare de Cristian Nae
În intervenția sa, Cristian Nae va prezenta o abordare teoretică a proiectelor de mediere / educație realizate de Universitatea de Arte din Iași. Va discuta cu precădere despre Proiectul de mediere creativă: Arta ca economie a darului, realizat de Vector – studio de practici și dezbateri artistice în cadrul Periferic – Bienală internațională de artă contemporană (2008), seria de conferințe Patterns susținută de Fundația Erste (2010-2011) și o nouă serie de conferințe care vor fi organizate în viitorul apropiat.

19:30-20:30 – A FI INTERDISCIPLINAR. Conferință de Michael Baers
Termenul de „interdisciplinar” este folosit de mulți ani și înafara discursului artistic, însă aplicarea acestuia ca termen descriptiv variază de la un domeniu la altul și de la o perioadă la alta, ca acumulare de conotații, de bagaj, de implicații pentru lucrările artistice și academice, care necesită oarece detaliere pentru a înțelege cum direcționează și modelează comportamentele și obiectivele artistice. Oare a fi artist interdisciplinar în context academic necesită un set diferit de criterii de evaluare decât cel folosit în trecut la aprecierea valorii artistice? Este posibil ca această problematică să genereze, în cele din urmă, o nouă abordare a metodologiei, cercetării și diseminării – pe scurt, o reevaluare a poziției în care se găsește câmpul artistic? Voi încerca în prezentarea mea să răspund la aceste întrebări.

Vineri, 30 martie:

12:00-17:00 – DEZLĂNȚUIND BLESTEMUL: REPREZENTAREA ÎN IMPERIUL ECONOMIEI NATURALE. Atelier cu Kristina Ask

18:00-19:00 – CENTRUL DE EDUCAŢIE PARTICIPATIVĂ. Prezentare de Mihaela Michailov
Centrul este un spaţiu mobil de educaţie participativă, care îşi propune să creeze o platformă de exprimare, reprezentare şi reflecţie socială pentru copii şi adolescenţi. Exprimând realitatea care îi reprezintă, copiii şi adolescenţii intervin în construcţia unei societăţi în care statutul de spectator este înlocuit cu statutul de participant la transformări decisive.
În prezentarea centrului vor fi urmărite metode de performare a unor structuri sociale care îi privesc în mod direct pe copii şi adolescenţi şi modul în care se poate crea un laborator de învăţare inclusivă.

19:00-20:00 – POLITEHNICA DE ARTE, MESERII & FILOSOFIE. Conferință de Bogdan Ghiu
Istoric, Universitatea a abdicat, s-a sinucis: şi-a încheiat ciclul. Ea trebuie reformată, în noile condiţii, ale acestei epuizări istorice. Şi nu poate fi reformată decît ca Politehnică de Arte, artele înţelese ca Meserii sociale, altfel spus ca Filosofie aplicată şi experimentală. La nivel de paradigme, învăţămîntul artistic reformat devine modelul, matricea întregului învăţămînt dezafiliat, disensual, divergent, deschis şi plurimorf subiectivant.

20:30-21:00 – THE CABBAGE PROCESS (versiune de lucru). Proiecție film de Alexandra Croitoru
Timp de aproape 40 de ani, Nea Aurică a lucrat ca tehnician la secția de Pictură Murală a Universității Naționale de Arte din București. A fost martorul, atât al perioadei de stabilitate conservatoare de dinainte de 1989, cât și al recentelor schimbări din sistemul educațional, aflându-se acum în pragul pensionării. În fiecare an, în atelierul de tehnici al secției, el pune varză la murat. Această situație este documentată într-un film care urmărește procesul de murare a verzei pe perioada toamnei lui 2011. Filmul este centrat pe relațiile din cadrul secției de Pictură Murală, dintre Nea Aurică, profesori și studenți, prezentând procesul de producție artistică în paralel cu cel de producție a verzei murate.


English version


We invite you between March 27-30, 2012 at subRahova, str. Sergent Nuțu Ion nr. 2, Bucuresti for a series of workshops, presentations and lectures part of the project UN-EDUCATION. Reflections on the future of artistic education.

UN-EDUCATION is a theoretical and practical inquiry into the current problems and possible models that the specific strand of artistic higher education creates. The project responds to a lack of awareness, both within the public discourse and at the level of the University context, towards the social and professional challenges that are brought by the new European regulations. Recently, there has a been an evaluation and re-classification of all Romanian Universities by the European Universities Association, that lead to the down-ranking of all the Universities of artistic creation. In the post-communist decades the artistic profession has gradually lost its significance as a relevant social position and this decision only helps this trend. Uniform standards imposed on all Universities, irrespective of their profiles and needs, create unbalanced opportunities for development.
On the other hand, the artistic education constitutes a particular case where rigid rules cannot apply, where innovative and experimental methods of teaching and learning can be tested - of which could benefit the entire educational system. Also, these questions and concerns have been intensely transferred from the University to other art institutions or informal initiatives, in what has been called the educational turn in contemporary art.
The project brings together a series of theorists and artists who have been teaching, writing on or discussing artistic education in their projects, thus offering to the public different perspectives from which one could imagine a future of artistic education in a specific place and not ignoring a broader context.

Participants: AAA+, Kristina Ask, Michael Baers, Pavel Braila, Alexandra Croitoru, E-cart.ro, Catalin Gheorghe & Cristian Nae, Bogdan Ghiu, h.arta, Mihaela Michailov, Irit Rogoff, Attila Tordai-S.

----------- (English version) -----------

Programme UN-EDUCATION:

Tuesday, March 27:

12:00-17:00 – WHEN THE MEANINGS OF WORDS BEGIN TO CHANGE.  Workshop with h.arta
The workshop will start from discussions on the current conditions of arts education with all its contradictions such as the commodification of education, as well as the fact that this process overlaps over a tier of art education largely obsolete, based on principles of autonomous art, separated from society; it will start from the emancipating potential present in arts education as an education method that is broader, more interdisciplinary, less quantifiable and more flexible, as well as from the danger of “creativity” and “flexibility” as neoliberal mantras. It will also start from our motivations on becoming artists, our expectations from the arts education system, from personal stories on incertitude and precariousness, from speculations on the future. Using these discussions as well as actual objects we will frame, describe, inventory and photograph group of objects, “still lives” having meaning in motion with the purpose to reflect on the arts education’ contradictions and potential, on the role of the artist in society.

18:00-19:00 – ART TO BE RE-CONFIRMED. Presentation by Angelica Iacob (E-cart.ro)
“The question What perspectives do you have after graduation? determined the students to imagine possibilities such as a career in the field (almost 20%), advertising, graphics, continuation of the studies, constitution of an artistic group, managing their own business, teaching or joining the Artists’ Union. A pretty big number of students preferred to answer with I don’t know (15%), few perspectives or none.” (2006)
Art t.b.c. (to be confirmed) was a project realized by E-cart.ro Association starting from a questionnaire applied in the university year 2005-2006 to the students at the Arts Universities in Bucharest and Timişoara. How much have the artistic education or the students’ expectations/ priorities meanwhile? 

19:00-20:00 – EDUCRAȚIA. Presentation and screening with Carla Albert & Dan Angelescu (AAA+)
EDUCRAȚIA is a research platform focusing on the art education system, considered particularly from the perspective of students, among which there are also the initiators of the project. Educrația undertakes to map certain state of affairs, spotlighting the issue of accountability, in the context of recent social events. The ongoing project therefore aims at supporting initiatives in the field, encouraging a stronger involvement of those concerned by this system in drawing up education and cultural policies. Furthermore, it aims at identifying both weak points and possible solutions within a framework of meetings and dialogue.
Educrația will present a documentary film shot during the summer of 2011, comprised of a series of interviews with students, graduates and professors on the arts education system, as well as a “school scrapbook” meant to collate multiple opinions on the education system and the art scene.

20:00-21:00 – HOW CAN ONE TEACH/ LEARN PERFORMANCE ART? Presentation by Pavel Brăila
“What is fascinating about Pavel Brăila is (…) that his aesthetics are contextually politicized; that his body speaks from the midst of the nineties to the present; that his art has a modesty which is addressed to everybody. Pavel is an engineer of political poetry. And it is no wonder, since he is a self-taught explorer of artistic potentialities. Pavel will always remain a performance artist, regardless of the means of expression that he will choose.” (Vlad Morariu)
Having worked with performance art constantly in his artistic career, Pavel Brăila is currently also teaching a history of this medium to students in Chişinău, Moldova. He will talk about the (im)possibilities of transferring a knowledge which is not only practical but also deeply personal, intimate, ephemeral and contextual.

Wednesday, March 28:

12:00-17:00 – WHEN THE MEANINGS OF WORDS BEGIN TO CHANGE.  Workshop with h.arta

18:00-19:00 – ARTS EDUCATION: MORE ORGANISATIONS OR MORE PROJECTS/ ART WORKS? Presentation by Attila Tordai-S.
Education and pedagogy are still not fully recognised as sciences, or “high” sciences. Results and effects in educational sciences cannot be measured with the same accuracy deployed in natural sciences. Beyond this general shortcoming, arts education is also faced with several other problems: intuition, innovation or creativity cannot be turned into teaching tools. What is it to be done so that creativity is passed on from one generation to the other? Or is it that art dies out without education organisations?

19:00-20:00 – LEARNING FROM THE FUTURE. Lecture by Irit Rogoff
The lecture focuses on the centrality of self-education movements within global resistance movements. Following on from the discussion of "the educational turn in art", one of the arguments of this presentation is that it is the art world that negotiated the delivery of ideas from the university to protest movements – by introducing various inventive platforms for the dissemination of ideas and the fostering of self-education forums within the spaces of contemporary art and culture.

Thursday, March 29:

12:00-17:00 – UNLEASHING THE CURSE: REPRESENTATION IN THE DOMINION OF NATURAL ECONOMY. Workshop with Kristina Ask
We will prepare for the near future by unpacking modes of exchange and organizing after capitalism. We will map out the challenges, consequences and potentials of the production of art in the dominion of natural economy (exchange economy). On this journey we will be traveling light, the starting point is immaterial: we have performance and la parole as our main trade, the abilities to act and to speak. The map we produce gives us a center and a periphery to navigate between.

18:00-18:45 – Critical mediation: a politics for an engaged education through contemporary art. CURATORIAL RESEARCH IN ART AS JOURNALISM. Presentation by Cătălin Gheorghe
Since 2007, Cătălin Gheorghe is engaged in developing a mediation politics as project coordinator of Vector - studio for art practices and debates, which is an educational platform for critical research, art production and mediation run by the NGO Vector Association in collaboration with the Research Centre of the Faculty of Visual Arts and Design, Iaşi. One of the main focuses of this studio is to work on the idea of ‘art as experimental journalism’. Being activated at the borderline between the academic milieu and the public sphere, the studio is a tool to investigate the poetics of social life.

18:45-19:30 – Critical mediation: a politics for an engaged education through contemporary art. CONSTITUTING (NEW) AUDIENCES: CONTEMPORARY ART AND EMPOWERMENT. Presentation by Cristian Nae
In his intervention, Cristian Nae will provide a theoretical approach of the mediation/ education projects conducted at the University of Arts in Iaşi. He will focus on the Creative Mediation Project: Art as Gift Economy produced by Vector - studio for art practices and debates in the frame of Periferic - International Contemporary Art Biennial (2008), the series of Patterns lectures supported by Erste Foundation (2010-2011) and a new series of conferences that will be organized in the near future.

19:30-20:30 – BEING INTERDISCIPLINARY. Lecture by Michael Baers
The term interdisciplinary has been deployed inside and outside the art discourse for many years, yet its application as a descriptive term varies from field to field and era to era, an accumulation of connotations, of baggage, of implications for artistic and scholarly work which requires some unpacking to understand how it orients and models academic and artistic behavior and goals. Does being an interdisciplinary artist within the academic context require a different set of evaluation criteria than previously employed in judging artistic worth? Could this problematic eventually result in a new approach to methodology, research, and dissemination — a re-evaluation, in short, of where the artistic field is located? In this presentation I will seek to answer these questions. 

Friday, March 30:

12:00-17:00 – UNLEASHING THE CURSE: REPRESENTATION IN THE DOMINION OF NATURAL ECONOMY. Workshop with Kristina Ask

18:00-19:00 – PARTICIPATORY EDUCATION CENTRE. Presentation by Mihaela Michailov
The Centre is a mobile participatory education space undertaking to create a social expression, representation and reflection platform for children and teenagers. By expressing the reality representing them, children and teenagers step into the make of a society where the spectator status is replaced with the participant status in decisive reformations.
The presentation of the centre will focus on the methods to perform certain social structures directly concerning children and teenagers and the way in which one can create a laboratory for inclusive learning.

19:00-20:00 – THE POLYTECHNIC OF ARTS, CRAFTS & PHILOSOPHY. Lecture by Bogdan Ghiu
Historically, the University abdicated, committed suicide: it has ended its cycle. It needs to be reformed, under the new conditions, of this historical exhaustion. It cannot be reformed but as an Arts Polytechnic, the arts understood as social Crafts, in other words as applied and experimental Philosophy. On the paradigms level, the reformed artistic education becomes the model for and the matrix of an entire education, one which is subjectifyingly disaffiliated, dissensual, divergent, open and polymorph.

20:30-21:00 – THE CABBAGE PROCESS (rough-cut version). Screening by Alexandra Croitoru
For almost 40 years, Mr. Aurică has worked as a technical assistant at the Mural Painting department of The National University of Arts in Bucharest. He witnessed both the before '89 conservative stability and the after '89 different changes in the educational system, now facing his retirement. During all this years, he was preparing sauerkraut in the technical studio of the department. This documentary film follows the process of pickling the cabbage over the fall of 2011 and focuses on the relations within the Mural Painting department, between Mr. Aurică, the teachers and the students, paralleling the art and sauerkraut making.

-----

Participanți UN-EDUCATION
(scroll down for English version)

AAA+ este un colectiv care operează la intersecția dintre curatoriat şi practica artistică, concentrându-se pe rolul social al artei contemporane.Format ca o reacție la starea actuală a scenei locale şi urmărind medierea dintre public şi artă, interesele colectivului gravitează în jurul condițiilor de producție şi expunere a artei şi culturii vizuale contemporane, punând accent pe o analiză teoretică a acestora. Fondat în 2010, AAA+ este format din Carla Albert, Dan Angelescu, Simina Neagu şi Ioana Stan. Proiectul Educrația este realizat cu sprijinul Centrului de Introspecție Vizuală.

KRISTINA ASK este artist vizual, trăiește și activează în Askeby, Møn, Denmark. A absolvit Academia Regală Daneză de Arte din Copenhaga, cu un masterat în cadrul secției de Teorie și Comunicare (2003) și Academia de Artă din Malmö, Suedia, în cadrul programului de Studii Critice (2004). Activitatea sa include organizarea de expoziții și alte proiecte care implică atât artiști cât și participanți din alte domenii, exprimând o poziție critică față de actuala situație locală privită din perspectivă globală. Ask este de asemenea scriitoare și graphic designer. (kristinask.netprintmatters.dk)

MICHAEL BAERS este artist şi scriitor american stabilit la Berlin. A participat la numeroase expoziții din America de Nord și din Europa, de obicei cu desene sau publicații tipărite şi expuse sculptural. De asemenea, a colaborat cu eseuri și benzi desenate la multe publicații. Este doctorand la Centrul pentru Artă și Cunoaștere (CAK), din cadrul Academiei de Arte din Viena și lucrează în prezent la un roman grafic ce are la bază cercetarea realizată pentru proiectul Picasso în Palestina, ce urmează să fie inclus în Issue Zero, noua platformă online a Berlin Documentary Forum de la Haus der Kulturen der Welt, un program bianual dedicat practicilor documentare.

PAVEL BRĂILA este artist, stabilit la Chişinău (Moldova). Lucrările sale – în principal video sau performance – au fost prezentate în numeroase expoziții internaționale şi festivaluri de film începând de la mijlocul anilor ’90. A câştigat recent premiul regiunii Nordrhein-Westfalen (Germania) în cadrul Festivalului Internațional de scurt-metraje Oberhausen pentru filmul său „Definitively Unfinished“. Actualmente prezintă o instalație şi un film dedicate maşinii de scris, în cadrul expoziției At Your Service - Art and Labour la Muzeul Tehnic din Viena.

ALEXANDRA CROITORU este artist vizual, trăiește și activează în București. Între 1993 și 1998 a studiat la Academia Națională de Arte din București. Din 1999 predă în cadrul secției de Foto-Video a aceleiași instituții. Din 2010 este doctorand al UNArte, cu o lucrare despre cultul lui Brâncuși în România. Din 2011 este co-curator al Salonului de Proiecte, un program independent care funcționează cu susținerea logistică și financiară a MNAC (www.salonuldeproiecte.ro).

E-CART.RO este o asociație fondată în 2006 în România. Proiectele pe care le-a dezvoltat s-au concentrat pe aspecte precum educația (Art t.b.c.  - 2006), istoria arhitecturii şi traseele urbane (Marcel Iancu arhitect -2008) sau arta contemporană şi spatiul public (Departamentul pentru Arta in Spatiul Public - 2009-în desfăşurare, The KNOT - 2010). ANGELICA IACOB este membru fondator al E-cart.ro. Între 2001-2010 a lucrat în cadrul departamentului de educație al Muzeului Național de Artă din Bucureşti. În prezent conduce propria companie, al cărei profil cuprinde şi programe de educație artistică pentru copii.

CĂTĂLIN GHEORGHE este cercetător postdoctoral (SOPHRD/89/1.5/S/63663) al Universității „Al. I. Cuza” din Iaşi, lector la Universitatea de Arte din Iași, editor coordonator al publicației Vector – cercetare critică în context și curator al  Vector – studio de practici și dezbateri artistice  din Iași, platformă educațională de cercetare critică și producție de artă.

BOGDAN GHIU este poet, eseist (literatură, media, artă, urbanologie), traducător, membru al redacţiei revistei Idea arte+societate şi colaborator permanent al revistei Arhitext. În 2011 a publicat trei cărţi: ContracrizaDadasein şi Inconstrucţia. Pentru o arhitectură etică.

h.arta este un grup de trei artiste, Maria Crista, Anca Gyemant and Rodica Tache. "Lucrăm împreună ca grupul h.arta din 2001, când am fondat spațiul h.arta, în Timişoara. H.arta este uneori un spațiu fizic, dar de multe ori proiectele noastre iau diferite formate, schimbând contexte şi locații. Grupul nostru se bazează pe prietenie, pe negocierea zilnică a diferențelor dintre noi. Folosim prietenia ca pe un mod de a învăța împreună cum să recunoaştem diferitele nuanțe ale fiecărei situații, ca pe un spațiu sigur, ca pe un statement politic despre puterea solidarității. Suntem interesate în subiecte ce variază de la producerea de cunoaştere şi (re)scrierea istoriiilor la noțiuni de gen în timpurile capitalismului global, toate acestea în contextul lucrului în colaborare cu persoane şi grupuri diferite."

MIHAELA MICHAILOV este dramaturg şi critic de artele spectacolului. Publică în cele mai importante reviste din România. A obţinut o bursă de dramaturgie oferită de dramAcum pentru piesa Mi-e frică, spectacol-lectură regizat de Radu Apostol la Teatrul Foarte Mic. Piesele sale sînt traduse în franceză, engleză, maghiară. A colaborat cu regizorul David Schwartz la proiectul de cercetare şi performare a istoriei recente 13-15 iunie 1990. Din 2010 este selecţioner al Festivalului Dramaturgiei Româneşti de la Timişoara.

CRISTIAN NAE este lector la Universitatea de Arte din Iași, bursier al Colegiului Noua Europă din București, cercetător postdoctoral cu o bursă CNCS în București, editor invitat al publicației Vector – cercetare critică în context și curator colaborator al  Vector – studio de practici și dezbateri artistice din Iași.

IRIT ROGOFF este scriitoare, curatoare și coordonatoare, care activează la confluența dintre arta contemporană, teorie critică și manifestații politice emergente. Este profesor de Cultură Vizuală la Universitatea Goldsmiths din Londra, unde coordonează programul de studii doctorale Curatoriat / Cunoaştere și programul de masterat Artă Globală. Irit Rogoff a scris pe larg despre geografie, globalizare și practicile contemporane de participare în câmpul extins al artei. În 2012 urmează să apară o colecție a celor mai recente eseuri ale sale împreună cu revista e-flux/ Sternberg, iar în 2013 va publica noua sa carte „Looking Away - Participating Singularities, Ontological Communities" / „O privire dincolo – Singularități participative, comunități ontologice”.

ATTILA TORDAI -S. trăiește la Cluj. Între 2000-2007 a condus Studio Protokoll. Din 2010 lucrează la proiectul SPAC (Școala Populară de Artă Contemporană).

---------- (English version) -----------

Participants UN-EDUCATION

AAA+ is a collective acting at the intersection between curatorship and artistic practice, focusing on the social role of contemporary art. Set up as a reaction to the actual state of affairs of the local scene and aiming at mediation between art and it's audience, the group's interests deal with the production and exhibition conditions of contemporary visual culture, emphasizing its theoretical analysis. Founded in 2010, AAA+ is formed by Carla Albert, Dan Angelescu, Simina Neagu and Ioana Stan. Educratia is an AAA+ project produced with the support of the Centre for Visual Introspection.

KRISTINA ASK is a visual artist based in Askeby, Møn, Denmark. She graduated from the Royal Danish Academy of Fine Arts in Copenhagen with an MA from the Department of Theory and Communication (2003) and is a postgraduate of Malmö Art Academy’s Critical Studies program, Sweden (2004). As part of her practice, Ask is organizing exhibitions and other projects involving artists as well as participants from other fields, sharing a critical gaze on the present local situation seen in a global perspective. She is also a writer, former editor, and graphic designer. (kristinask.net,printmatters.dk)

MICHAEL BAERS is an American artist and writer based in Berlin. He has participated in exhibitions throughout North America and Europe, usually with drawings or offset publications exhibited sculpturally. He has also contributed comics and essays to many publications and print initiatives. He is a junior researcher at the Centre for Art and Knowledge (CAK), Akademie der Bildenden Künste Wien, and is currently working on a graphic novel based on his research of the Picasso in Palestine project for inclusion in Issue Zero, the new online platform of the Berlin Documentary Forum at Haus der Kulturen der Welt, a biennial program dedicated to documentary practices across a wide variety of disciplines. 

PAVEL BRĂILA is artist and filmmaker, based in Chişinău (Moldova). His video works and performances have been presented at numerous international art exhibitions and films festivals since the mid-1990s. He won the award of the region Nordrhein-Westfalen (Germany) within the „Internationale Kurzfilmtage Oberhausen“ for his film „Definitively Unfinished“. Currently he is presenting an installation and a film dedicated to the typewriter, in the exhibition At Your Service - Art and Labour at the Technical Museum in Vienna.

ALEXANDRA CROITORU is a visual artist based in Bucharest (RO). Between 1993 and 1998 she studied at The National Academy of Arts Bucharest; since 1999 she teaches at the Photo-Video department of the same institution; since 2010 she is a PhD candidate at UNArte, researching on the cult of Brancusi in Romania; since 2011 she is co-curator of Salonul de proiecte, an independent program that runs with the financial and logistic support provided by MNAC (www.salonuldeproiecte.ro).

E-CART.RO is an Association established in 2006 in Romania. In its projects it focused on aspects such as art education (Art t.b.c.  - 2006), history of architecture and urban strolling (Marcel Iancu architect -2008) or art and the public space (Departamentul pentru Arta in Spatiul Public - 2009-ongoing, The KNOT - 2010). ANGELICA IACOB is a founding member of E-cart.ro. Between 2001-2010 she worked in the Education department of the National Museum of Art in Bucharest. She now runs her own company, parts of which profile is dedicated to arts education programs for children.

CĂTĂLIN GHEORGHE is postdoctoral researcher (SOPHRD/89/1.5/S/63663) of „Al. I. Cuza” University in Iaşi, lecturer at the University of Arts in Iaşi, coordinating editor of Vector - critical research in context publications and curator of Vector - studio for art practices and debates in Iaşi, an educational platform for critical research and art production.

BOGDAN GHIU is a poet, essayist (literature, media, art, urbanology), translator, member of the editorial team of IDEA arts + society and permanent collaborator of Arhitext magazine. In 2011 he published three books: CountercrisisDadasein and Inconstruction. For an ethical architecture

H.ARTA is a group of three women artists, Maria Crista, Anca Gyemant and Rodica Tache. “We work together as h.arta group since 2001, when we founded h.arta space, a not-for-profit space in Timisoara. H.arta is sometimes a physical space, but many times its projects are taking different formats, changing contexts and locations. Our group is based on our friendship, on an everyday negotiation of the differences between us. We use friendship as a way of learning together how to acknowledge the different nuances of each situation, as a safe space, as a political statement about the power of solidarity. We are interested in topics ranging from knowledge production and (re)writing histories to gender issues in global capitalist times, all these in the context of working in various collaborations with persons and groups with different backgrounds.”

MIHAELA MICHAILOV is playwright and performing arts critic, a contributor to major magazines in Romania. She was awarded a playwriting scholarship by dramAcum for the play I'm Afraid, a lecture-performace directed by Radu Apostol at Foarte Mic Theatre. Her plays were translated into French, English, Hungarian. She worked with director David Schwartz on the recent history research and performing projects 13-15 June, 1990. As of 2010 she is the selector of the Romanian Drama Festival in Timişoara.

CRISTIAN NAE is lecturer at the University of Arts in Iaşi, fellow of New Europe College in Bucharest, postdoctoral researcher with a grant from CNCS in Bucharest, guest editor of Vector - critical research in context publications and collaborative curator of Vector - studio for art practices and debates in Iaşi.

IRIT ROGOFF is a writer, curator and organiser working at the intersections of contemporary arts, critical theory and emergent political manifestations. She is Professor of Visual Cultures at Goldsmiths, London University where she heads the Curatorial/Knowledge PH.D program and the Global Arts MA program. Rogoff has written extensively on Geography, Globalisation and on contemporary participatory practices in the expanded field of art. A collection of recent essays "Unbounded - Limits' Possibilities" will be out in 2012 with e-flux journal/ Sternberg and her new book "Looking Away - Participating Singularities, Ontological Communities" will be out in 2013.

ATTILA TORDAI -S. lives in Cluj. Between 2000-2007 he ran Studio Protokoll. As of 2010 he has been working on the Project SPAC (Popular School for Contemporary Art).



Niciun comentariu

Trimiteți un comentariu

Atentie, se interpreteaza!