Responsive Ad Slot

Ultima ora

Stiri

Evenimente

Cauta in revista

Prezenta la orice ora in retelele de socializare creste riscul de depresie si anxietate la adolescenti

marți, 22 septembrie 2015


facebook anxietate depresie stima de sine
Potrivit unui studiu recent realizat de Universitatea din Glasgow (si prezentat la 11 septembrie, la conferinta anuala BPS Developmental and Social Psychology Section din Anglia), sa fii prezent zi de zi, la orice ora din zi si din noapte pe Facebook sau pe oricare alta retea de socializare ar putea avea ca rezultat, la adolescenti, privarea de somn ori un somn nu prea bun, ca si cresterea riscului de depresie si anxietate.

Astfel, în acest studiu cercetatorii au avut ca subiecti 467 de adolescenti cu varstele intre 11 si 17 ani, examinata fiind folosirea retelelor de socializare atat ziua, cat si noaptea. Au fost testate de asemenea calitatea somnului adolescentilor, stima de sine, ca si nivelul de anxietate si de depresie. S-a mai urmarit cat de presati sunt adolescentii sa fie tot timpul disponibili prezenti pe retelele de socializare.

S-a aflat astfel ca prezenta necontenita in retelele de socializare este posibil sa scada semnificativ calitatea somnului (indeosebi pentru cei care se logheaza noaptea), precum si stima de sine, fiind de asemenea posibil sa creasca gradul de anxietate si de depresie.  

Cercetari anterioare au indicat deja ca s-ar putea sa existe o legatura importanta intre prezenta incontinenta in retelele de socializare si schizofrenie si depresie la adolescenti (studiu prezentat in 2011, in cadrul American Psychological Association) ori o legatura cu o conditie precara a sanatatii mintale la adolescenti (studiu publicat in 2015 in Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking).

Conducatoarea echipei de cercetatori ai Universitatii din Glasgow, Cleland Woods, sugereaza ca remediu familial pentru aceasta situatie ceea ce ea numeste "amurg digital" - oprirea la sfarsitul zilei a tuturor device-urilor, a citirii emailurilor si a logarii in retelele de socializare si ingaduirea unui rastimp fara toate acestea, pentru a contribui la un somn bun si la starea de bine.

Sursa: livescience.com

Niciun comentariu

Trimiteți un comentariu

...si semnati-va cu nume sau pseudonim

Atentie, se interpreteaza!